torsdag 23 april 2009

Nybäddat!

Tilda-tygerna på Panduro är så himla söta o passar utmärkt att sy sängkläder av. Så det har jag fått lite "pippi" på....
Har hitills sytt tre stycken. Ett brunt med vita prickar som jag gett bort.
Det blommiga ska jag ha i barnvagnen.





Det prickiga får husera i N´s dag-sovplats. Det är en gammal korg som jag fyndade på Solareturen för 25 kr. Köpte den efter att Elias var född men han var då för gamal för att ligga i den. Trodde dock inte att jag skulle få användning för den så snart.... Den var brun från början men jag har sprayat den vit.



Filten är gjord av en massa dukar som R´s mormor sytt. Dom fick nu komma till användning på annat sätt. =)



Kram anna

3 kommentarer:

Nina sa...

Å vad fint!!!
Vad säger ni om en tur i Mariebergsskogen imorgon efter lunch någon gång? =)
Ringer lite senare så vi får prata istället...
Kram kram
Nina

Mia sa...

Snyggt som vanligt men nu börjar jag undra om du egentligen är två personer fast vi inte känner till den hemliga tvilling. Kram

Grodmamman sa...

Vad fina påslakan du har sytt!
Här var det omvänt, till sonen hade vi en korg som min mamma och mormor gjorde iordning. Pappa fixade en benställning. Sonen är född sju veckor för tidigt och när dottern kom, v 41+5, så var korgen redan för liten!:)
Kram