tisdag 19 januari 2010

Nysytt!







Nu är jag i en liten syperiod igen känner jag. Är så sugen på att sy igen så på torsdag ska jag ta en tur till min kompis M och få låna lite mönster och kanske få lite sytips. =)
Igår sydde jag ett par velourbyxor till Noah. Blev helt ok. Hade varken mudd eller resår hemma så lite "mösstyg" fick duga. Blev lite stora i midjan eftersom trikån inte är så töjbar som mudd. Men det gör inget. Det tråkiga är ju att dom blir så fula på insidan när man bara syr med "vanlig" symaskin. Igentligen ska man ju ha en overlock symaskin som gör riktigt snygga sömmar och samtidigt klipper kanten på tyget. Men, men, inget som syns på utsidan iallafall.
Kram kram







Så här fina blev han i dom iallafall innan han kröp igenom en spya som katten lagt på golvet....Suck!

1 kommentar:

Mia sa...

Jag tappar hakan och häpnar över allt som du kan. Min kompis Malin har en liknande ådra med samma tillhörande rastlöshet och jag önskar att jag hade hälften av energin. Hur snälla barn har du egentligen? Mina skulle ha rivit symaskinen i golvet innan jag hunnit hälften men drömma kan jag ju alltid. Byxorna är jättefina!