söndag 15 augusti 2010

Klockad solhatt









Veckan som gick var vi några dagar i Nyköping hos ett par kompisar. Vi brukar alltid åka dit någon tur under sommaren. Jag hade nu jobbar i 13 dagar på raken och när jag slutade i tisdags kom R och barnen och hämtade upp oss så åkte vi direkt. Härligt att vara lite ledig. Vi hade det jättetrevligt. Var bl a en tur i Trosa, eller trosan som E sa....Jättemysigt!

När vi åkte från Nyköping stannade vi även till hos min syster med familj i Örebro. Fick lite grillat och barnen svalkade sig lite i deras lyxiga pool.

För ett tag sedan sydde jag en klockad solhatt till N efter eget mönster. Nu har jag dock fått det riktiga mönstret som jag ville ha - tack Maria- så nu har jag sytt en varsin till grabbarna. Det ska igentligen vara 6 trekanter på varje hatt, men då blev dom rätt stora så jag körde på 5. N´s hatt kunde nog haft 6 iallafall men funkar bra ändå.
E fick samma tyg på både in- och utsida men N fick ett sött hundtyg på insidan. Vill man kan man ju vända på den.

Har även tackat nej till en heltidstjänst på Forex....men det kanske jag berättar om en annan gång om någon är nyfiken =)


Kram Anna