fredag 17 februari 2012

En liten titt














Vilket härligt väder det har varit idag! Barnen var ute 3h på eftermiddagen och jag halva den tiden iallafall =)


Lilla J har fått flytta in i sitt eget rum! Hon sover bättre och vaknar endast en gång om natten nu vilket är skönt.

Ni får kika lite på bilder hur hon har det. Det kommer väl möbleras om efter hand. Soffan ska ju inte vara där men i väntan på vart den ska ta vägen (och den är skön att ha att sitta o amma i) så får den stå kvar.

Den rosa vägghyllan var en gammal ful hylla som min pappa skulle slänga, men med lite färg blev den som ny!

Lampskärmen sydde jag för ett tag sedan, vet inte om jag vill ha det tyget men det får duga ett tag iallafall.


När vi var nere i Halland sist stannade vi till på Stoff och Stil i Bäckebol. Jag hade sett ett tyg som jag ville sy ett nytt spjälsängsskydd till sängen. Det gamla har jag ju använt till alla barnen och det hade blivit lite sladdrigt och så kändes det lite trist med den grå färgen nu när man fått en tjej. Tyget jag ville ha hade tyvärr inte kommit in än så då fick det bli det här med blommor istället.

Köpte även tyget med flickorna på och sydde ett örngott.


I morgon ska vi ha barnfri kväll! Det blir ut och äta med våra grannar och sen ska vi gå och se "Ljust och fräscht". Ska bli riktigt trevligt!


Hoppas ni får en bra helg! Kram

4 kommentarer:

Maria sa...

Jäätefint åt lilltjejen. Fint spjällskydd som du sytt, duktig du är:)

Johanna sa...

Åhh va fint lilla Juni har fått det..
Och vilken snygg matta vart har du köpt den?
Tack för senast..
Kram kram

Anna sa...

Johanna, tack själv! Det är en gammal matta från Ikea men jag tror dom fortfarande säljer den =) Kram

isa sa...

Å så sött rum!!! Gillar kombon och dom förglada fina muggarna i förra inlägget är to die for. :)