måndag 18 februari 2008

Huslån och pyssel

Igår startade dagen kl 06 ca eftersom E var pigg o vaken....Jag var för en gångs skull oxå pigg och satte mig o pysslade lite. Har helt plötsligt blivit pysslig av mig....Vad är det här?? Bak-tokig o pysslig. Måste va nå´t konstigt som hänt.

Efter att ha pysslat lite fick jag för mig att jag skulle städa verktygslådan-av alla saker-så när E väl var trött igen fick han vänta lite tills jag städat klart...Då gick vi o la oss o sov lite till.Det här hjärtat sydde jag i går morse.





Har även gjort "insynsskydd" på skötbordet och lie nallar som E kan titta på.Och så målade jag en låda till medecinen =) Gud va ambitiös jag är, få se hur länge det håller i sig.










På eftermiddagen var R, pappa o jag till banken för att ansöka om lån till husbygget. Pappa var med eftersom det är han som håller i det hela och är väldigt duktig på sån´t där. Kändes tryggt då vi förmodligen annars suttit som fån båda två. =) Jag gjorde förstås bort mig som på frågan om jag skulle gå ut lite extra o jobba snart svarade att jag skulle göra det så fort som E klarar sig själv....Ja eller hur, typ när han är 15 år då eller?Så nu inväntar vi ett svar på om vi får låna.

Huset vi ska bygga är ett 1-plans på ca 150 kvm. Det kommer att vara i lättbetong med puts på utsidan. I och med att det är betongväggar blir dom 37 cm tjocka och vi kan då ha lite djup i fönstren som jag tycker om. Takhöjden kommer oxå bli lite högre än vanligt. I vardagsrummet kommer det vara så kallat ryggås-tak som betyder att det är öppet upp till nock.Vi räknar väl med att börja bygga i april och att det är klart till hösten. Det känns verkligen spännande och det ska bli så skönt att komma ut lite på landet. Man har ju ändå nära till stan oxå.

Såg här om dagen att lilla E börjar få en tand oxå. Huga! Hoppas det inte blir fler än för då vill jag nog inte amma så länge till. Smakportionerna funkar ju bra i alla fall och han gråter ibland när portionen är slut. Testade nyss att ge honom lite pärondryck o det var så gott så gott!


Ha det gott!

Inga kommentarer: