måndag 18 februari 2008

Mat-meny!

Då var klockan snart 20 och E har somnat för kvällen. Känns som han somnar tidigare o tidigare. Skönt att få lite tid över på kvällen, men det gör ju att han vaknar tidigare oxå....Fast han brukar oftast inte vakna tidigare än 7.30. Peppar, peppar, nu vaknar han väl jättetidigt i morgon och det är R´s tur att ha sovmorgon. I och för sig så är ju fördelen när han vaknar riktigt tidigt att efter någon timme blir han trött igen och då kan man sova vidare.Här kommer ett urdrag ur vår lite mer än veckolånga meny. Efter Ninas önskemål!

Fre: Hemmagjord pizza
Lör: Strimlad pepparbiff med klyftpotatis (Arla) -Mycket god kan jag lova, och enkelt!Sön:Yoghurtmarinerad kycklingfilé o ris (Arla)
Mån: Rårakor och bacon
Tis: Eldoradorulle (Jennys skafferi)
Ons: Salamipaj m fetaost (Jennys skafferi)
Tors: Snabba grytan (Arla)
Fre: Potatisgratäng m köttfärs
Lör: Timjankyckling m fransk senap (Arla)
Sön: Lax o pot (recept efter Nina) =)
Mån: Färsbiff m chilikryddad sås (Arla)

Som synes hämtar jag många recept från internet bl a på Arlas hemsida. Mycket praktiskt och enkelt! Annars idag har jag o E sprungit lite på stan. Köpte ett par billiga jeans (100kr) då mina gamla blivit lite stora. Lia tyckte jag hade snygga byxor sist jag var där-men...lite stora va? Okej! så jag fick köpa nå´t nytt och fler lär inhandlas när jag får mer pengar.
Sen var vi och hämtade vår tv som varit inlämnad på service i 1 1/2 månad..! Vet ju att sånt tar tid men ändå...När vi stog där i service luckan med vår låne-tv i högsta hugg, frågar grabben i luckan om vi vet om vår service är klar......? Öh...nej vi är bara ute och åker med låne-tvn och tog en chansning... =O Vad tror han liksom? Shoppade en ny kaffe-bryggare äntligen, eftersom fröken Gustafsson smälte den gamla på plattan.. (den var ändå rätt ful) Och när kl va 10 minuter till stängning skulle vi kolla på videokamera. Sånna där kunder som man verkligen inte vill ha. Men vi gjorde snabb affär med Anders på en b-vara och fick den till bra pris plus väska och dv-band. Tack ska du ha! Så vi åkte därifrån med tv, video kamera OCH kaffebryggare. Bra gjort! Snälla Rebecka gav oss kompispris på bryggaren oxå så det blev inte så farligt. R betalade ju.....Nej nu är det melodifestivalen!Puss o kläm!

Inga kommentarer: