söndag 30 augusti 2009

Då var det färdigt!

Det kom två killar vid lunchtid på måndag och hjälpte oss med stenläggningen. Och vips så var det klart under torsdag eftermiddag. Helt otroligt!
Känns riktigt skönt att ha det på plats och att få bort trätrallarna som legat utanför dörrarna.









Men vad händer här då?




Jo det blev lite betongblock över så det ska vi göra ett gästhus av har min pappa bestämt.
Toppen sa jag! Ska bli kul att inreda och sen få krypa in i =)
Ser framför mig hur jag kryper in där på kvällen och myser med en inredningstidning och sen att få sova en hel natt och vakna när jag vill. Utan barn, katt och allt annat som stör sömnen.
I verkligheten springer jag väl in till R när räven skriker utanför i busken, och jag hör en massa andra konstiga ljud....

Just nu i skrivande stund håller jag på att tvätta kuddöverdragen i soffan. Provade på två först eftersom det igentligen är kemtvätt på dom. Det funkade bra och jag skyndade mig att slänga i resten efter att ha sett skilnaden.... En bild jag igentligen inte vill visa men som nog är sanningen i de flesta hem. Ha ha! Konstigt vore det ju annars, så mycket som man använder soffan.
Soffpotatisar!



I morgon börjar inskolningen med E på dagis. Kommer nog funka fint!

Ha en bra vecka, kram Anna!

3 kommentarer:

Nina sa...

Ja, det var skillnad både på tomten och i soffan =)
Tror också det kommer funka kanon med dagis.
Kram Nina

Mia sa...

Plattorna blev jättesnyggt! Bra med gästhus även när det kommer släkt och kompisar ibland. När det gäller hur soffan ser ut så finns det nog ingen småbarnsfamilj som inte varit med om det. Tack gode gud för tvättmaskinen säger jag bara.

Grodmamman sa...

Vad snyggt det blev med alla plattorna! Vi har ju samma och jag är så nöjd med dem!:)
Vad skönt att det gick att tvätta soffan! Om jag inte minns helt fel så har vi ju samma soffa och det kan ju vara bra att veta att det fungerar att köra den själv i tvättmaskinen!:)
Kram