tisdag 15 april 2008

1-årskalas, dop och bo på hotell =)

Helgen som gått har det varit fullt upp, på ett bra sätt.
Började helgen med att jag o lilla E var på 1-årskalas hos E´s lilla "fjälla" som vi skämtsamt säger.
Det var så roligt! Det bjöds på tacogratäng och massa gott fika så man rullade därifrån sen.


Lilla tjejen som fyllde år fick bla sitt namn i träbokstäver från Panduro som jag målat.


Hade även beställt en bedårande liten änglamus från hon som har bloggen Faster Atta.


Och så kunde jag ju naturligtvis inte låta bli att ge henne en bakelse från Pennys house. Själv hade jag gjort en kanelbulle....


Har fått lite dille på att göra saker i velour helt plötsligt. Igår blev det lite bakelser och ett par "dammsugare" som dock blev i lite konstiga storlekar...


På fredag eftermiddag åkte vår lilla familj till Nyköping för på lördag var det dop. Vi bodde på hotell två nätter och det var jättemysigt.
Dopet på lördagen var fint och efteråt hade vi det trevligt hos våra kompisar.
På söndagen kollade vi in renoveringen av ett hus som ett par andra kompisar har köpt och sen blev det en sväng på loppis för att sedan avsluta med en dop-smörgåstårte-lunch innan vi rullade hemmåt.

R och jag föll för två små resväskor på loppisen så dom fick det bli. Annars var det rätt dyra priser för att va loppis...
Någon annan som föll för väskorna var vår lilla Limpa, och han spenderade gårdagen i den ena.


Idag ska lilla E på halvårs-besiktning =) Får se om han går igenom men det tror jag inte är några problem.

Ha en bra vecka! kram kram

1 kommentar:

Anonym sa...

hej!! vilka fina saker i velour du gjort :) tänk om man kunde :)

vilka fina väskor ni fyndat, och vilka fina presenter!! ja allt var toppenfint!! hoppas allt är bra med dig i vårvärmen :)

ja bloggen kan vara en press, men det får det inte vara! det ska vara kul och jag försöker hitta tillbaka till känslan jag hade när jag började blogga :) men det är så kul med alla människor som man möter i alla fina bloggar ;)

läs boken, missa den inte!! stor kram sara