måndag 10 mars 2008

Dop

Så där då! Då försöker jag med bilderna igen och det verkar funka!
Vi hade dop i helgen för lilla E. Han var så duktig! Inget gråt alls i kyrkan, han tyckte nog det var spännande. När prästen tog vatten på hans lilla huvud kom ett snopet oh, typ ska vi bada nu? =) Det enda som var lite lustigt var att han hela tiden ville dra bort rosetten från dopklänningen men det gjorde ju inget.
Hans faster spelade "det vackraste" på tvärflöjt och det var så fint.

Efteråt hade vi dopfika i en lokal i Bethlehemskyrkan eftersom församlingshemmet var bokat. Vi var drygt 40 personer och allt blev bra. Lite bilder hur dukningen såg ut får ni här.







Från R och mig har lilla E inte fått någon doppresent än.... Men jag blev inspirerad av Jordgubbar med mjölk´s änglapållar och gjorde en liknande. Tyckte den blev rätt söt.

Nu ska jag mysa lite med E.
Kram kram!




2 kommentarer:

Nina sa...

Just ja, det var ju nu det var dop för er.. tiden går så fort :) Kul att allt gick bra, synd att inte alla bilder vill vara med...
Jättefin häst tycker jag! Nu ska jag uppdatera lite jag med... *kram*

Nina sa...

Nu så, såg jag alla bilderna :) Coola "tröjor"