söndag 16 mars 2008

Projekt hus

Nu börjar det hända lite där vårt hus ska stå! Min pappa har gått med "padda" och plattat till så nu ser man verkligen vart kanterna på hustet kommer att vara. Han har även märkt ut där alla avlopp ska vara så nu har R o pappa fullt upp med att lägga ut rör. Själv gottade jag mig lite i solen medans lilla E sussade gott som vanligt i sin vagn...





Igår gick R ut med E på långpromenad. Då passade jag på att städa lite. Det är väldigt fint med vita möber...men-så dammigt det blir...eller jag menar, det blir ju dammigt på alla möbler, men det syns ju så mycket mer på dom vita. Särskilt svarta katthår....Kanske måste måla katten oxå..? Vit naturligtvis.


Föresten är det ju tur att vi har ett baby-gym! Vart skulle vår lilla Limpa annars ligga. =O


Satte även igång ett litet kakbak. Det blev en kaka som jag inte kommer ihåg nu vad den hette men smarrig var den, om än lite mäktig. Chokladkletig med marsmallows och kolasås ovanpå! Ummmm.....



Ha en bra vecka! Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej anna!! guuud va kul att man kan se att projektet framskrider.. kommer bli toppenfint, vilket läge ni ser ut att ha på huset, inga grannar??

tack för alla snälla ord hos mig :) jag har ockå fått dille på att måla allt vitt. har dock inte sett att de blivit dammiga.. kanske pga att de precis är färdigmålade :)

det är ett kul sätt att rädda gamla slitna och trötta möbler på, de blir såå pigga och snygga med vitfärg..jag älskar stolarna och bänken nu :)

hoppas ni mår bra och att ni haft en bra helg :) vad tyckte du om resultatet på schlagern.. jag säger bara att "gammal är äldst", haha :)

Nina sa...

Smarrig kakan såg ut, och av beskrivningen att dömma låter det ju supergott också... Maila gärna receptet :)
Roligt att du lagt ut bild på den, gjorde kaka i fredags som jag tänkte lägga ut bild på... den blev fin, men tyvärr blev den torr... vet inte vad jag gjorde fel :o *kramar* N

Anonym sa...

halloj!! men det låter ju undebart :) Vad härligt för eran lilla kille att vara nära och växa upp hos sina morföräldrar.. kul att ni fått en del av tomten ;), det fanns ju att ta av. Vilken stor tomt :)

Skönt med att bo på landet, men att man ändå har nära till stan och allt som man behöver ha relativt nära..

ser fram emot att följa er resa.. ser fram emot fler bilder.

ang schlagern så kändes det liiite uppgjort, ungefär som när Carola vann med Evighet 2006.. menmen, låtem fastnar ju :)

hoppas allt är bra med dig.. slit inte ut dig med allt som har med huset att göra.. njut, planera och ät dina smarriga kakor :)

stor kram Sara