tisdag 4 mars 2008

Vårkänslor!

Var inne på mig & Alice blogg och fick se dom här bedårande bilderna!
Dom är tydligen gjorda i marsipan. Är nog det sötaste jag sett någon
gång.






Lilla E ligger i solen o slummrar.




Tänk att man kan bli så glad av att solen skiner....Det är ett härligt väder ute om än lite kallt. Men vad gör väl det.
Är ute hos min mamma o pappa och lilla E ligger ute i sin vagn och sussar skönt. Tog lite bilder och kunde förstås inte låta bli att ta ett par till på tomten där vårt hus ska stå.
Min pappa som för övrigt är vår projektledare =) har gjort en tidplan för bygget nu och det är kul att se. Vi börjar väl gjuta plattan i mars vad jag kan avläsa och sen ska huset stå klart fram i oktober. Jippie!
Kom just på-mars....det är ju nu det...och ja, när jag kollar vilken vecka det ska sätta igång så står det vecka 11-alltså nästa vecka!!







Gammel-katten njuter oxå av solen....





Lite vår i lägenheten




Även mamma har gjort vår-fint i krukan på
trappen. Kan det vara därifrån jag har fått mitt
intresse att pyssla och göra fint? Det som nu
smugit sig upp till ytan sedan jag fick E....




Hoppas det härliga vädret fortsätter och att ni njuter lika
mycket som jag!

Puss o kram!












4 kommentarer:

faster atta sa...

Så roligt det låter med husbygge, vilken tur ni har som verkar ha så bra hjälp i dina föräldrar! Spännande med gjutning nästa vecka...

Nina sa...

Fint det var med lökarna i muggen! Måste nog åka till blomsterlandet imorgon :) mina lökar jag hade i köksfönstret har blommat klart :( *kram*

Anonym sa...

åh vilken underbar katta du har :) Våriga och fina bilder.. vilken fin blogg :)

tack för gratulationerna till huset... det känns sååå bra!! i helgen ska vi börja måla nedervåningen.. ska bli såå kul..

har redan pyntat köksfönstrena och köpt finfina blommor på en stor blomsterhandel här i stan, så nu lyser fina vita mårbackor upp i köket, köpte rosa till sovrummet.. snart får man kanske sätta upp grejer på väggarna med :)

vad kul det låter med husbygge.. hoppas det går som ni hoppas.. spännande att följa..

stor helgkram
sara

vinklar o vrår sa...

Har helt missat att svara angående namnbrickan tror jag... Den är i vilket fall beställd från Guldsmedjan här i Borås.

Trevlig helg!
Maria